24.7.08

Dag 4 Maandag 23-6-’08 Tralee

Stond ik toch al met mijn koffertje beneden bleven we nog een nacht. Ik had het natuurlijk weer niet goed gelezen. Vandaag hebben we een prachtige tour voor de boeg. Jammer genoeg goot het, maar na een korte rit konden we droog bij de ,,Red Fox Inn,, komen, waar de Irish Koffie al klaar stond. Het was er erg druk, en ik heb toch maar een gewone koffie genomen. Buiten lag een berg turf. Hier wordt nog sporadisch turf gestoken. Dit is weer echt zo’n bus plaats, maar wel heel leuk met de wanden en het plafond vol gehangen, met allerlei zaken. Dit keer zaten we voorin de bus, zodat ik al die prachtige vergezichten goed kon nemen. We reden een poos vlak langs de zee, of liever gezegd de Atlantische Oceaan. Bij een fotostop stond dan ook iedereen te knippen. Bij Waterville hebben we in een heel leuk zaakje, Peter’s cafe heette het, geluncht. Kleine broodjes, muffins, die de man zelf bakte. Echt een vissers plaatsje. Charly Chaplin stond er ook met zijn vriendin (kersvers). Veel muurtjes van stapel stenen, en in de verte de bergen van de Ring of Kerry, waar we al snel waren. Daar waren mooie vergezichten met palmbomen en exotische planten, onder andere 2 mtr hoge rode bellen fuchsia’s, dat komt door de warme Golfstroom, daardoor is het ’s winters tussen de 5 en de 9 graden. Het is dan ook een subtropisch klimaat, maar ik vind het nat en koud. Toen we weer stopten ben ik omhoog geklommen en heb het uitzicht van bovenaf bekeken. Er zat een man met 2 geiten en een lammetje en nog een kat in een emmertje. Als je er een foto van maakte moest je hem iets geven. Ach, zo probeert iedereen wat te verdienen. In Kenmare Stonden leuke gekleurde huizen met prachtige uithangborden. Daar stond ook de Holy Cross Church met prachtige glas in lood ramen, waarvan de grootste in München was vervaardigd. Via Sneem Kwamen we bij het Nationaal Park, waar in de 19de eeuw Koningin Victoria en haar hofdames, van het uitzicht over de meren van Killarny, had genoten. Sindsdien heette het daar dan ook ,,Lady’s View,, Verder reden we door dat mooie bos, waar we zelfs nog een paar fietsers tegen kwamen. De bus paste maar net door het tunneltje. En zo kwamen we weer bij ons hotel in Tralee, waar ’s avond muziek en dansen was.

Geen opmerkingen: