24.7.08

Dag 5 Dinsdag 24-6-’08 Tralee Lisdoonvarna

Vandaag gaan we weer verder via leuke dorpjes, en een koffiestop bij een prachtige gelegenheid met mooi betegelde toiletten en binnen glas in lood ornamenten. Het landschap is wat vlakker en wat geler dan gisteren. Zo kwamen we bij het Bunratty Castle uit de 15-16 eeuw met een openlucht museum, dat een beeld gaf van het leven in het begin van de 20ste eeuw. Compleet met huisjes pub, school, een heel dorp. Maar na 2 uur wandelen was mijn hoofd vol en mijn maag leeg, maar in de thearoom was dat snel verholpen Toen ik boven op het kasteel stond, jawel alle trappen weer op gelopen, waaide er een harde ijskoude wind, dus 1 fotootje gemaakt en weer naar binnen. Net voor de regen. zaten we weer in de bus. Daarna viel ik aldoor in slaap en kan ik er niets over vertellen, totdat we bij het Hydro Hotel in Lisdoonvarna aankwamen. Ik moest een hele lange gang door, en de kamer was klein, maar wel gezellig. Het eten was er beter dan in de voorgaande hotels, maar ook weer 2 á 3 groepen achter elkaar. ’s Avonds zou er net als gisteren muziek zijn, en om half 10 ben ik een kijkje gaan nemen. Alle Fransen dansten, sommige oud en gebocheld, zo ontroerend lief, zoals die dansten. En geen Hollander op de dansvloer. Ik heb toen eerst met 2 Franse dametjes gedanst, en daarna zowaar met een Ier, die heel goed danste.Daar heb ik verder de hele avond mee gedanst. Van ballroom tot rock en roll. Nog een kusje in de gang, en toen heb ik hem maar terug gestuurd, want hij werd wel erg enthousiast. Maar het was leuk.

Geen opmerkingen: