3.8.08

Dag 2 Zaterdag 21-6-’08 Londen naar Waterford Ierland

Vandaag gaan we naar het westen van Engeland, maar eerst over de brug naar Wales. Onderweg stopten we bij het weg restaurant. Ik had het geluk een klein kopje expresso te nemen, terwijl de rest een medium koffie nam. Ik heb er maar een foto van gemaakt, zo groot waren die koppen, gewoon niet te tillen. Het duurde een tijdje, voordat we op de boot konden. Wij vertrokken uit Pembroke Shire, maar wel een half uur te laat. Over 3 en half uur zouden we in Ierland aankomen. Die tijd hebben we met kletsen en rondwandelen doorgebracht. Buiten op het dek waaide het behoorlijk, maar binnen was het OK een beetje geschommel. Ton zat als enige van een glaasje wijn te genieten. De boot kwam in Rosslare aan met een uur vertraging, we hadden zeker tegenwind. Van daar reden we naar het hotel in Waterford, dat aan een rivier lag. Het eten smaakte goed, maar mijn glas wijn was nog niet leeg, dus bleef ik nog even nakletsen. Eigenlijk wilde ik nog helemaal niet naar bed, ik vroeg wat er in de Pub te doen was, daar was livemuziek, het was gewoon een echte Ierse Pub, en met mijn halve glaasje wijn in mijn hand, stapte ik naar binnen. Ik bleef bij de bar staan, en kwam in gesprek met Jack een aardige Ier. Ik mocht zeggen welke muziek ik wilde horen. En bij ieder nieuw liedje riep hij:,, This is for Isabella from Holland”. Jack bleek een goede danser te zijn, en we hebben heerlijk staan zwingen. Ik kreeg weer een flesje wijn. Zijn vriendin was geloof ik niet zo enthousiast, maar er waren nog genoeg Ierse schonen, zodat ik hem met een gerust hart achter kon laten, en naar mijn kamer kon gaan. De wijn spookte nog een beetje door mijn hoofd, dus heb ik niet zo goed geslapen.

Geen opmerkingen: